Budowa krakowskiego odcinka trasy S7 przechodzi właśnie tzw. audyt rowerowy. Na urzędowej stronie można zobaczyć, jak dokładnie będzie przebiegać przecinająca nowohuckie dzielnice arteria. Zdecydowanie najbardziej rozbudowany będzie węzeł przy połączeniu z ul. Kocmyrzowską.
Przypomnijmy, umowa na projekt i budowę krakowskiego odcinka została podpisana niemal dokładnie rok temu, 26 września 2018.
Planowana droga ma mieć 18,3 km długości. Będzie łączyć oddany w 2017 roku odcinek z kolejnymi przygotowywanymi fragmentami prowadzącymi do granicy województwa. Rozpocznie się na węźle Nowa Huta i poprowadzi przez Wzgórza Krzesławickie i Mistrzejowice do Widomej.
W Krakowie powstaną jeszcze dwa nowe węzły. Jeden w miejscu skrzyżowania trasy z ulicą Kocmyrzowską. Drugi – w pobliżu ulicy Gustawa Morcinka. Tutaj trasa S7 skręci na północny wschód w stronę granicy województwa, ale też połączy się z północną obwodnicą Krakowa.
Zgodnie z umową, wykonawca ma 34 miesiące na przeprowadzenie wszystkich prac, przy czym do okresu robót nie wlicza się zimowych miesięcy. Jak informowaliśmy w sierpniu, już na etapie przygotowania dokumentacji pojawiły się opóźnienia, związane m.in. z występowaniem chronionego gatunku chomika.
Mapy na stronie
W środę na stronie krakowskiego Zarządu Transportu Publicznego pojawiły się wymierne efekty dotychczasowych przygotowań. Inwestycja została opublikowana na stronie z tzw. audytami rowerowymi, gdzie można zgłaszać uwagi do proponowanych rozwiązań.
Dzięki temu mieszkańcy mogą sprawdzić w szczegółach, jakie są aktualne ustalenia dotyczące przebiegu drogi ekspresowej w ich sąsiedztwie. Całość jest dostępna TUTAJ.
Węzeł Grębałów
Zdecydowanie najbardziej skomplikowany będzie węzeł w rejonie dzisiejszego skrzyżowania ulic Kocmyrzowskiej i Łowińskiego. W tym miejscu przebiegają też tory kolejowe oraz torowisko tramwajowe z rozjazdem w stronę Wzgórz Krzesławickich i Nowej Huty. W efekcie powstanie skomplikowany układ, zmieniający zupełnie dzisiejszy wygląd tego miejsca.
Trasa będzie poprowadzona dołem, natomiast nad nią powstanie rondo łączące ulice Kocmyrzowską, Łowińskiego oraz łącznice wjazdowe i zjazdowe z S7. Zmieni się też układ linii tramwajowej: główny ciąg w stronę Wzgórz Krzesławickich zostanie odsunięty od węzła, a wiadukty nad trasą ekspresową powstaną zarówno na linii w stronę Wzgórz, jak i na linii w stronę Nowej Huty (w efekcie tramwaj jadący od strony Ujastku do Wzgórz przetnie S7 dwukrotnie).
Pod tymi linkami możesz zobaczyć plany:
- skrzyżowania z al. Solidarności
- węzła Grębałów, przy połączeniu z ul. Kocmyrzowską
- węzła Mistrzejowice, przy połączeniu z północną obwodnicą Krakowa